ВСТУП
Курс України на інтеграцію до Європейського союзу (ЄС) за умови виконання його вимог ставить перед нашою державою завдання створення ефективної системи охорони інтелектуальної власності.
Вирішення цього завдання перебуває в прямій залежності від розробки чітко визначеної політики у галузі охорони авторського права і суміжних прав, спрямованої на забезпечення прав і законних інтересів вітчизняних і зарубіжних авторів.Зміни, що відбулися в 90-х роках в економічному та соціальному житті України, привели до появи та швидкого поширення правопорушень, пов’язаних з посяганням на інтелектуальну власність, особливо на авторські й суміжні права. В Україні рівень контрафактної[1] продукції становить від 75 до 95%[2]. За даними іноземних спостерігачів Україна займає перше місце серед країн — експортерів компакт-дисків у світі[3]. Російські дослідники стверджують, що піратські компакт-диски виготовляються на українських заводах та виявлені у 22 країнах світу[4].
Однак за даними IFPI близько 80% контрафактних дисків в Україну потрапляє контрабандним шляхом з Російської Федерації, а решта 20% — виготовлені в Україні у «підпільних цехах»[5].Проблема протидії злочинності, пов’язаної з порушенням права інтелектуальної власності, в Україні є актуальною. Гостро відчувається відсутність наукових рекомендацій щодо виявлення та розслідування злочинів, пов’язаних з порушенням прав інтелектуальної власності.
Щоденно співробітники слідчих та оперативних підрозділів МВС України та податкової міліції виявляють значну кількість підпільних підприємств з незаконного виготовлення та розповсюдження оптичних носіїв інформації, відео- та аудіокасет. У ході розкриття та розслідування таких злочинів є потреба у проведенні значної кількості експертних досліджень лазерних компакт-дисків, аудіо- та відеокасет, на яких зафіксовані різні об’єкти авторського права та суміжних прав.
Тому в останнiй час спостерiгається зростання кiлькостi експертиз з дослiдження аудіо- та відеопродукції[6].У даній роботі зосереджено увагу на формуванні наукових основ та методики дослідження контрафактної аудіовізуальної продукції, розробці системи її криміналістично значущих ознак, виявлення і особливостей її призначення та проведення, розробці алгоритмізованої методики судово-експертного дослідження контрафактної аудіовізуальної продукції та автоматизованого робочого місця судового експерта з її дослідження.
Під час підготовки монографії були використані результати анкетування судових експертів, які виконують експертні дослідження аудіокасет, відеокасет і лазерних компакт-дисків, та слідчих МВС України, результати вивчення і узагальнення висновків судових експертиз з дослідження контрафактної аудіовізуальної продукції, статистичні дані та аналітичні матеріали МВС України та Міжнародної федерації виробників фонограм (International Federation of the Phonographic Industry — IFPI), результати дослідження ознак більш ніж 10 000 примірників аудіовізуальної продукції, власний досвід судово-експертної діяльності автора.
Автор сподівається, що результати досліджень, викладені в монографії, будуть використані у практичній і науковій діяльності судових експертів, слідчих та співробітників оперативно-розшукових органів.
Еще по теме ВСТУП:
- ВСТУП
- ВСТУП
- ВСТУП
- ВСТУП
- ВСТУП
- Вступ
- ВСТУП
- Вступ
- ВСТУП
- ВСТУП
- ВСТУП
- Вступ
- ВСТУП
- ВСТУП
- ВСТУП
- Вступ
- ВСТУП
- Вступ
- ВСТУП